Workshops

Wildfotografie.nl verzorgt ook fotografie workshops en fototochten. Deze workshops en tochten zullen volledig in teken staan van wildfotografie en/of natuurfotografie. Naar behoefte van de deelnemers zullen onderwerpen als sluitertijd, diafragma, DOF (scherpte-diepte), onderbelichting, overbelichting etc. aan bod komen.
Wildfotografie is vooral leren kijken! Om wild te kunnen zien zult u eerst moeten leren kijken, kijken naar tekenen die de aanwezigheid van wild verraden. U gelooft het misschien niet maar de meeste mensen zullen een ree of zelfs een edelhert voorbij lopen terwijl het maar 10 meter van de pad af, tussen de bomen staat te kijken. Gewoon omdat ze niet hebben leren kijken.

Door met kleine groepjes te werken (max. 6) te werken is er veel individuele aandacht. Alles staat vooral in het teken van fotograferen in een ontspannen en gezellige informele sfeer.

Voor wie zijn deze workshops/fototochten geschikt?

Voor iedereen, beginner of gevorderd, die graag meer wil weten over het wild en het fotograferen in de natuur. Hoewel een spiegelreflex camera geen must is, biedt deze wel de meeste mogelijkheden. Maar ook een “grote” compact met een groot zoombereik of een systeemcamera bieden mogelijkheden.
Wel is kennis van je camera van groot belang. (Neem in het begin gerust het instructieboekje van je camera mee het veld in)